Taaltips van Taalonthaal :: aflevering 49

Een taalfout kan een wereld van verschil maken. Taalonthaal zorgt voor verstrooiing tijdens de examenperiode en deelt tweewekelijks met jou een grappige verschrijving.

In die tijd had de katholieke kerk een sterk overgewicht in de samenleving.” (uit een studentenpaper)

Wil je méér verstrooiing? Neem dan tien minuten de tijd voor Staat van het Nederlands. Met dit onderzoek willen Universiteit Gent en Meertens Instituut Amsterdam in opdracht van de Nederlandse Taalunie nagaan hoe het Nederlands in Nederland en Vlaanderen er in 2016 voorstaat en hoe die positie in de toekomst evolueert – sterker of zwakker wordt, of net stabiel blijft. En jij kunt daarbij helpen! Welke taal of talen gebruik jij in welke situaties? Laat het weten door de enquête in te vullen.

Dit is de laatste taalmail voor academiejaar 2015-2016, maar ook tijdens de maanden juni, juli en augustus kun je bij Taalonthaal terecht voor taal- en tekstadvies op maat. Maak een afspraak via de Taalonthaal-agenda.